MATARÓ: SOL, PLATJA I HISTÒRIA

Feia dos mesos des de la sortida de l'Alt Penedès que no ens havíem vist. Aquesta sortida era una mica especial per les ganes que teníem tots de tornar-nos a trobar, i explicar-nos les anècdotes i vivències de l'estiu.
Encara que havíem parlat per telèfon, no hi ha res com trobar-se i donar una forta abraçada als amics, acompanyada de l'escalfor i de l'aroma d'un bon cafè.

DIVENDRES dia 17:
De mica en mica va arribant tothom. Aquest cop, el lloc de trobada era l'aparcament del clos arqueològic de Mataró. La nit va ser una mica fresqueta, però la xerradeta no hi va faltar, com tampoc el cafè, les pastes i unes gotes…. de pomada (gin xuriguer i llimona). Els més "troneres", de gota en gota fins ben entrada la matinada.

DISSABTE dia 18 :
Després d'esmorzar ens vam traslladar al port de Mataró, lloc de la trobada, on després d'aparcar les autocaravanes vam gaudir d'un matí perfecte de platja i sol. Al migdia ens esperaven al "xiringuito" de ca Margarit per dinar la ja tradicional paella de la trobada post-vacances, amb amanides, sangries, clares, gelat, el cafè i la copeta.
Per la tarda ens esperava la Pilar, guia i historiadora de Mataró, a la Plaça dels Bous per començar la visita guiada al centre històric.
La ciutat de Mataró va ser fundada al segle I a.c. pels romans, i s' anomenava Iluro. L'any 949, trobem la primera referència escrita amb el nom canviat. Ara la ciutat s'anomena Alarona. Cap a l'any 1008, i després que els musulmans a l'any 985 i dirigits per Almansur, ataquessin el pla de Barcelona, el Vallès i el Maresme destruint pobles i saquejant-los, el poble d'Alarona queda destruït i dividit, i es passa a dir Civitas Fracta
(ciutat dividida). A les darreries del segle XI, l'any 1099 més concretament, apareix escrit per primera vegada el nom de Matero per designar el terme del castell de Mata, situat a dalt del turó d' Onofre Arnau .
Matero i després Mataró, sembla provenir de Mata i Alarona. Un ram de mata agafada per una mà és l'escut de la ciutat. El titol de ciutat, va ser atorgat per Felip V el 1702.

Després de saber els orígens de Mataró i saber que estàvem passejant per uns carrers milenaris, vam contemplar la basilica de Santa Maria, l'Ajuntament, els casals i les típiques cases de cós, d'estils barroc, neoclàssic i modernista que formen el casc antic de Mataró, la visita es va acabar davant la casa natal de Puig i Cadafalch, lloc on ens despediríem de la Pilar, per anar a fer una "orxateta" a can Graupera. Finalment vam passejar cap a la platja per acabar el dia jugant a la sorra amb els més petits del club.
Després de jugar, vam fer el sopar, el cafè i la copeta tot fent-la petar amb la fresqueta, altre cop fins a la matinada.

DIUMENGE DIA 19 :
Pel matí, i després d'esmorzar ens vam posar en marxa fins a la veïna població d' Argentona, on ens esperava en David, guia del Centre Excursionista de la població, per acompanyar-nos al castell de Burriach. La caminada, encara que dreta fou agradable, doncs en David ens va ensnyar els corriols i les fonts del camí. Un cop a dalt vam admirar les espectaculars vistes del Baix Maresme amb la Mediterrània llepant la sorra i brillant al fons, tot amenitzat per les explicacions del nostre guia sobre els orígens del castell i la seva vida.
Després de la foto de rigor amb tota la colla, la tornada ens va deixar els genolls un xic massagats, cosa que la vam solucionar banyant-nos al poble veí de Vilassar de Mar, on després del bany, vam dinar al "xiringuito" del Palomares i amb el cafè ens despedíem dels amics fins la pròxima sortida, que ja serà a la muntanya, al Ripollès.

Per ultim, volem agrair a l'Ajuntament de Mataró i amb especial el Sr. Ramon Bassas, quart tinent d'alcalde i Conseller Delegat de Seguretat i Prevenció , així com a tot el seu equip, a la Carme Domínguez, al Fermín regidor d'urbanisme, a la Policia Municipal, al Port de Mataró, i al Sr. Marc Cabot per totes les facilitats que ens han donat.

Agrair a la Pilar Vera, historiadora i guia del Museu Municipal, per estimar i viure Mataró i transmetra-ho amb les seves explicacions .

També a en David Farei, del Centre Excursionista d'Argentona, per la seva dedicació a Burriach, a la muntanya, i a totes les seves fonts.

Esperant amb "candaletes" la pròxima sortida, amics, adéu i fins la propera