Castells, torres i pilars

13 d’abril

La pluja. Aquesta pluja que tant desitjàvem i que tant esperàvem (però no avui precisament) ens va venir a visitar i, vistes les previsions vam decidir fer un canvi de plans i deixar l’excursió de dissabte al cim del Castellot per una altra ocasió. Vam trobar-nos a l’aparcament de visites de Cal Torres i, sentint la suau pluja que ens va caure durant tota la nit, vam dormir amb els de seguretat de les Bodegues Torres vetllant pels nostres dolços somnis.

14 d’abril

Al matí vam fer una visita comentada a les instal•lacions que aquesta empresa líder del sector vitivinícola té a Pacs del Penedès. Una pel•lícula, un passeig per les instal•lacions i una degustació d’un vi ens van servir per passar el matí. En acabar vam enfilar cap a Sant Martí Sarroca. A la Riera de les Anguiles vam deixar les autocaravanes i vam dinar, ja sense pluja. A mitja tarda vam visitar l’església i el castell de Sant Martí Sarroca. En Josep ens va fer una interessant explicació de l’interior d’aquests dos monuments que dominen la plana penedesenca. Més tard vam baixar cap a l’institut de Sant Martí Sarroca on, mentre preníem un te, vam veure un muntatge fotogràfic del viatge que els socis 19 i 22 van fer aquest darrer Nadal al Marroc.
El sopar va ser una recreació de les virtuts culinàries dels companys de sortida.
Vam dormir en un espai tranquil i silenciós.

15 d’abril

Després d’esmorzar vam anar cap a Vilafranca del Penedès. Un cop aparcats a la zona esportiva, vam caminar fins a Cal Figarot on ens esperaven tres castellers vestits amb la seva clàssica camisa verda. És aquí on vam descobrir les dots de cap de colla castellera del Xavi Borràs i la decisió de tots plegats. Vam arribar a construir la base d’un castell i fins i tot vam tirar endavant un intent de torre de dos.
Un cop acabat el taller de castells, vermut i cap a dinar a les autocaravanes. Després de dinar, cafè comunitari i moments de reflexió de la nova junta que ja comencen a planificar la sortida de l’aniversari.